Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Najít světlo ve tmě

Na maturitním plese zemřela teprve devatenáctiletá maturantka Bára. Kolem události se roztočil nemilosrdný mediální kolotoč. Pro Bářinu matku Simonu šlo o nejtěžší období v životě. Čelila nelehkému osudu, ale i tlaku médií. Po roce se rozhodla uvést vše na pravou míru a napsat knihu o tom, co prožívá. Po zveřejnění nápadu na sociálních sítích začala vznikat tato osobní výpověď, doplněná příběhy lidí s podobnou zkušeností. Otevřená zpověď o pocitech, smutku, vyrovnávání se smrtí dítěte, ale i o naději a překonání sebe sama. O lidech, kteří to i přes těžkou životní zkušenost nevzdali a jdou dál.

Studio smysl

Anotace knížky. Je srpen, končí prázdniny a knížka vyjde v říjnu. 29. října, přesně na mé 40. narozeniny.

Začala jsem psát v březnu. Kopala jsem tehdy na terase do židlí a v hlavě mi vířily myšlenky: Bude to už rok. A to je jako konec? 

Naučila jsem se vidět znamení.

Umístila jsem na Facebook zprávu, že je čas napsat knížku. Vytvořila jsem kvůli tomu skupinu a začala jsem přidávat příspěvky. Přidávali se ke mně další pisatelé, objevovaly se obrázky a knížka se postupně začala měnit.

Moje prvotní myšlenka byla očistit dceru.

Včera, po roce a půl od odchodu Báry, mi přišla paní zapojovat internet. Dostaly jsme se k tématu Bára. „A jak to vlastně bylo? Tu kauzu si pamatuju,“ zeptala se. Usmála jsem se. Jen lidé okolo mě a známí mých známých ví, jak to doopravdy bylo. 

Jenže pokud píšete knížku a knížka píše Vás (ukradla jsem tato slova jednomu spisovateli, protože dokázal popsat moje pocity), tak se mění i obsah. Najednou to nebyl pouze příběh o Báře, ale vznikly také příběhy Shaggyho, Elišky P., Mihule a spousty dalších.

Vytvořil se celek. O myšlení lidí, o bolesti. O tom, co se Vám děje v mozku, jak se snažíte nadechnout a topíte se. O emocích.

A potom? Potom vysvitlo slunce, květiny rozkvetly, moje dcera Eliška se smála jako zurčivý potůček.

Jela jsem točit upoutávku na Hithit.cz a můj kamarád mi řekl: „Je to ponurý, musíš najít pozitivum.“ A já po cestě vlakem přemýšlela: „Ksakru, co může být na smrti pozitivní?“ Pomohlo jedno pivo na nádraží a našla jsem odpověď: NEVZDALA JSEM SE, NEVZDALA TO.

Psychika s Vámi dělá pěkné kotrmelce. Když už jsem byla u cíle, když už jsem měla nakladatele, tak přišly pochyby. A nepříjemné otázky, které jsem si nikdy předtím nepoložila. „Je to citové vydírání, budeš vypadat jako matka, která chce na smrti své dcery vydělat...“

Stála jsem jak opařená.

Vybrala jsem si tu těžší cestu, rozhodla jsem se, že na knížku vyberu polovinu částky na hitu.cz. Mohla jsem s nakladatelstvím podepsat smlouvu, dostat procenta a bylo by odpískáno. Ale to jsem nechtěla. Pokud tvoříte příběh a on tvoří Vás, tak přesně víte, jak ten příběh bude vypadat. A vy chcete předat vizi dál.

A o čem knížka je?

Už se to učím, učím se v málo větách sdělit příběh. Vlastně to nedokážu popsat dodnes.

Knížka je o mých pocitech, o stavu, kdy jsem se propadala. Píšu o tom, o čem se nepíše a nemluví. Protože svou bolest přece musíme držet v sobě a vypořádat se s ní sami. Ne, já naopak otevírám Pandořinu skříňku.

A přichází světlo, protože jsem ve svých 40ti letech našla sebe samu. Díky Báře. Začala jsem se kolem sebe dívat jinýma očima a vidím slunce, motýly. Dýchám a směju se. Už to umím. Už jsem se to znovu naučila.

Na své 40. narozeniny vydávám knížku, naši společnou knížku. Knížku o lidech a s lidmi, knížku o krásných obrazech a vnitřním světle. Já už ho našla.

Simona

 

Autor: Simona Vlková | pátek 29.8.2014 9:54 | karma článku: 20,22 | přečteno: 2732x
  • Další články autora

Simona Vlková

Napsala jsem blog: „ Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír“

Ve čtvrtek jsem seděla s lidmi, kteří odvezli pomoc do Bapska.Dobrovolníci co semnou seděli a byli v šoku. Postraumatický šok, kdy realita se vám zdá divná, jiná?

12.10.2015 v 13:57 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír

Ve čtvrtek jsme se sešli s lidmi, kteří byli o víkendu v Bapské v Chorvatsku. Mladí, kteří naložili dodávku a o víkendu pomáhali uprchlíkům.Sbírka, která se uspořádala za jediný den. Vybralo se 26 banánových krabic s oblečením,

11.10.2015 v 22:09 | Karma: 12,94 | Přečteno: 999x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Příběh čepice

Přichází studenti, stojí ve dveřích. Dvě holky a jeden kluk. Mají v ruce tašky plné oblečení. Koukáme na sebe, já poděkuju. Oni odchází, ani se mě nestačili na nic zeptat. Poděkuju. Myslíte, že je najdu ?

5.10.2015 v 21:09 | Karma: 11,18 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Najít světlo ve tmě, příběhy se přitahují

Víte jak poznáte velkou holku? Dělá věci, které sama od sebe nečeká. 18.6. 2013 jsem vydala blog " Moje dcera Barunka zemřela na maturitním plese"

16.6.2015 v 15:19 | Karma: 16,35 | Přečteno: 796x | Diskuse| Společnost

Simona Vlková

Dřevěná koza a štíří rej

Dřevěná koza má být optimistická, klidná. Proti letícímu koni, který zbořil a rozdupal kopyty všechno co bylo nestabilní.

1.3.2015 v 15:39 | Karma: 10,52 | Přečteno: 631x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3054x
autorka knížky" Najít světlo ve tmě" 

http://www.najitsvetlovetme.cz

https://www.facebook.com/Barciknizka