Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír

Ve čtvrtek jsme se sešli s lidmi, kteří byli o víkendu v Bapské v Chorvatsku. Mladí, kteří naložili dodávku a o víkendu pomáhali uprchlíkům.Sbírka, která se uspořádala za jediný den. Vybralo se 26 banánových krabic s oblečením,

částka 15.200,-Kč. Nakoupili jsme  přesnídávky, sušenky, bonbony. Všechno co by mohlo zpříjemnit dětem aspoň chvilinku.

Viděla jsem komunikaci, která probíhala po dobrovolnickém  příjezdu. Únava, deziluze, bezmoc. První velký traumatický zážitek. Nejde o ničem jiném mluvit. Nejde mluvit s okolím, které to nevidělo, nezažilo, nebylo TAM. Odtržení od reality a vstřebávání.

Seděli jsme u stolu ve čtvrtek, čtyři dny potom co se vrátili.

Černý humor, je to ta nejlepší sebeobrana, aby člověku zůstal rozum.

„ Boty číslo 39“ Moia virtuálně předávala svoje boty přes stůl. 

„ Přišla máma s tátou a s malým chlapcem. Kluk se domlouval posunky s rodiči. Pochopila jsem, že jsou hluchoněmí. Sehnali jsme chlapečkovi boty, na maminku jsme neměli. Tatínek ukázal srdce, že oni jsou pro něj nejdůležitější“ vyprávěla Moia

Další příběh byl o chlapečkovi, který se vracel do stanu. Do igelitové tašky nastrkal hračky a chtěl si je vzít sebou. Tatínek je přinesl zpátky. Kluk se vrátil a znova a znova si bral hračky. Situace se opakovala třikrát. Je to pochopitelný. Jsem malej kluk, pořád někam jdu. Musím, bojím se, když nejdu,ztratili by se mi rodiče. Chci si hrát. Nemůžu. Asi bych se vrátila pro hračky, kdybych byla malá holka. Vlastně já ne, já bych se ani nehnula.

Stáli jsme venku a já jsem se pořád ptala: „ řekněte mi pointu, řekněte mi tu pozitivní pointu“

Jejich věk – dobrovolníků-  26,28, 29, 34 žádní studenti. Ano, studující, ale už dospěláci se svým názorem a rozumem. Pointa nepřicházela. Přicházeli katastrofické scénáře, které zabloudily k Putinovi, Obamovi. Přicházeli scénáře nárazu na realitu. Bylo mi čím dál tím víc smutno.

Petr „ Já vím, co chceš slyšet, že to dobře dopadne. „

„ Dopadne, pokud se Evropská unie dohodne. Dopadne, pokud se budou mít kam vrátit. 4% chce zůstat, zbytek chce domů“

Slova, která padly: “ hodí se konflikt v Sýrii, o válce se vědělo 5 let, teď jsou všichni překvapení, že jdou. Evropa se musí probudit a řešit. Jsme na pokraji světové války.“

Zdají se vám ta slova „ Sluníčková? Pravdolásenkářkovská? Kavárenská?“ mě ne. Říkali je dobrovolníci, kteří o víkendu nespali. Ti co pomáhali. 

„ To jsem si nemyslel, že my bohémové, budeme řešit politiku a politický rozsah“

Odjížděla jsem, přemýšlela.

Nikdo z nás neví, jak to dopadne a co se stane. Nikdo nemá patent.

My, co jsme smrtelníci a nevládneme hejblaty, které tahají za nitky, tak můžeme udělat jen jedno. Svým dobrovolnictvím, svým přispěním, posunout ty nahoře.

Když jsem odjížděla, slyšela jsem, že v průzkumu je už 50% lidí pro a 50% proti uprchlíkům.

( vyslechnuto v rádiu Evropa ve čtvrtek, dle průzkumu)

To je pokrok, bylo 80:20.

Advokátní komora požádala o dobrovolnickou pomoc mezi advokáty.   

Dobrovolníci se hlásí.

Jde o jednu věc o LIDSKOST

Dobrovolníci, kteří byli minulý víkend v Bapsku odjíždějí znovu 27.10 a já doufám, že nepojedou s prázdnou.

Prosím,  pokud je to možné, sdílejte

Děkuju

Simona   

 

 

 

  

Autor: Simona Vlková | neděle 11.10.2015 22:09 | karma článku: 12,94 | přečteno: 999x
  • Další články autora

Simona Vlková

Napsala jsem blog: „ Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír“

Ve čtvrtek jsem seděla s lidmi, kteří odvezli pomoc do Bapska.Dobrovolníci co semnou seděli a byli v šoku. Postraumatický šok, kdy realita se vám zdá divná, jiná?

12.10.2015 v 13:57 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Příběh čepice

Přichází studenti, stojí ve dveřích. Dvě holky a jeden kluk. Mají v ruce tašky plné oblečení. Koukáme na sebe, já poděkuju. Oni odchází, ani se mě nestačili na nic zeptat. Poděkuju. Myslíte, že je najdu ?

5.10.2015 v 21:09 | Karma: 11,18 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Najít světlo ve tmě, příběhy se přitahují

Víte jak poznáte velkou holku? Dělá věci, které sama od sebe nečeká. 18.6. 2013 jsem vydala blog " Moje dcera Barunka zemřela na maturitním plese"

16.6.2015 v 15:19 | Karma: 16,35 | Přečteno: 796x | Diskuse| Společnost

Simona Vlková

Dřevěná koza a štíří rej

Dřevěná koza má být optimistická, klidná. Proti letícímu koni, který zbořil a rozdupal kopyty všechno co bylo nestabilní.

1.3.2015 v 15:39 | Karma: 10,52 | Přečteno: 631x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Valentýn a seznamka

Viděla jsem reklamu. Žena sedí v pozici lotosového květu, říká si mantra oóóóm a před sebou má počítač. Rozsvítí se zpráva, ona odepíše. Střih.Dva krásní lidé jdou spolu na večeři, rozumí si a tělo na tělo odcházejí. Vzpomněla jsem si na jeden zážitek ze seznamkou.

11.2.2015 v 9:01 | Karma: 12,29 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V Česku stále chybí vakcíny proti černému kašli. Válek mluví o aktuální situaci

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:36

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

Vědce konec Langšádlové mrzí. Obávají se omezení rozpočtu na výzkum

25. dubna 2024  12:33

Demise ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) vědce i vysoké školy...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:23

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:20

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3054x
autorka knížky" Najít světlo ve tmě" 

http://www.najitsvetlovetme.cz

https://www.facebook.com/Barciknizka