Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Napsala jsem blog: „ Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír“

Ve čtvrtek jsem seděla s lidmi, kteří odvezli pomoc do Bapska.Dobrovolníci co semnou seděli a byli v šoku. Postraumatický šok, kdy realita se vám zdá divná, jiná? 

Připomnělo mi to jedno moje osobní trápení.

Ráno jsem četla komenty a křičela jsem na svojí dceru,že se špatně obléká. Vylila jsem si vztek na ní. A úplně zbytečně.

Omluvila jsem se Elišce a omluvím se znova.

Jela jsem tramvají, stav mimoň, mé 5ti leté dítě mě tahalo za rukáv, že vystupujeme.

Potřebovala jsem se ubezpečit, že nejsem magor a tak jsme mluvila s Alenou, která sdílí podobný názor, jako já. Je potřeba pomoc dětem na cestě a jejich rodičům.  

Potom jsem si přečetla tento komentář, píše jej Miloslav Pecka:

„Svatá prostoto! Jste evidentně hodná a citlivá osoba, Simono s velkou schopností empatie. Celý svět však nespasíte. Chcete-li pomáhat, pomáhejte. I u nás doma jsou lidé potřební, třeba i hluchoněmí s minimálním invalidním důchodem. To, co děláte Vy, je nepřátelské vůči našim lidem, vůči celé Evropské civilizaci, jakkoli z Vaší strany zdánlivě ušlechtilé! Pokuste se přehodnotit své preference a hledejte lidské neštěstí hodné pomoci mezi svými. Věřte, i tady je ho dost.“

Na to znám odpověď:

Ano, to jsem udělala. V loni před vánoci jsem spunktovala deset ženských, které semnou sháněly dárky pro azylový dům. Místo aby se věnovaly své rodině a svým osobním věcem, tak lítaly semnou po obchodech a na poštu.  Pro děti a maminky z azylového domu. Dárky byly doručeny. Zabalené od Ježíška. Pamatuju si, že Elišce jeden dárek Ježíšek nepřinesl, protože jsem potřebovala koupit ještě jeden pro dítko do azylového domu.

Reakce „ koordinátorky“ v půlce ledna zněla: „ kdybychom věděly, že některé oblečení mělo skvrnu, všechny dárky bychom rozbalily a daly podle svého uvážení“

Ano, mohlo se stát, že pro poslední dítko, které přišlo 3 dny před Ježíškem se nedostalo nové oblečení.  O hrncích, příborech, kosmetice pro maminky, žehličce na vlasy a fyzických dárcích pro děti, které si je namalovaly a my je sehnaly  NEPADLO ANI SLOVO, napadlo ani slovo „ děkujeme, že děti měli hezké vánoce“  nic.

 Byla jsem zklamaná. Strašně. Holkám jsem poděkovala a poslala dvě fotky u stromečku, kde nebylo poznat, jestli dárky tam jsou všechny.

Moje naivita skončila v koši. Myslela jsem si, že někdo bude mít radost. Doufám, že děti měly.

Už nebudu nikdy řvát na svou dceru, jenom kvůli tomu, že mě překvapí negativní reakce lidí.

A tak se na mě nezlobte, že nějakou dobu se budu věnovat lidem, kteří poděkují, když jim dáte přesnídávku, boty, bundu.  Do té doby dokud budu mít zprávy o tom, že se stav nezměnil, nebo nezlepšil.

Potom se třeba vrátím s pomocí do českého kraje. Budu vybírat kam věnuju svou energii a čas. Aby nepřišlo opětovné zklamání. 

 

http://simonavlkova.blog.idnes.cz/c/480067/dobrovolnici-nominovani-na-nobelovu-cenu-za-mir.html

Autor: Simona Vlková | pondělí 12.10.2015 13:57 | karma článku: 14,73 | přečteno: 1250x
  • Další články autora

Simona Vlková

Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír

Ve čtvrtek jsme se sešli s lidmi, kteří byli o víkendu v Bapské v Chorvatsku. Mladí, kteří naložili dodávku a o víkendu pomáhali uprchlíkům.Sbírka, která se uspořádala za jediný den. Vybralo se 26 banánových krabic s oblečením,

11.10.2015 v 22:09 | Karma: 12,94 | Přečteno: 999x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Příběh čepice

Přichází studenti, stojí ve dveřích. Dvě holky a jeden kluk. Mají v ruce tašky plné oblečení. Koukáme na sebe, já poděkuju. Oni odchází, ani se mě nestačili na nic zeptat. Poděkuju. Myslíte, že je najdu ?

5.10.2015 v 21:09 | Karma: 11,18 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Najít světlo ve tmě, příběhy se přitahují

Víte jak poznáte velkou holku? Dělá věci, které sama od sebe nečeká. 18.6. 2013 jsem vydala blog " Moje dcera Barunka zemřela na maturitním plese"

16.6.2015 v 15:19 | Karma: 16,35 | Přečteno: 796x | Diskuse| Společnost

Simona Vlková

Dřevěná koza a štíří rej

Dřevěná koza má být optimistická, klidná. Proti letícímu koni, který zbořil a rozdupal kopyty všechno co bylo nestabilní.

1.3.2015 v 15:39 | Karma: 10,52 | Přečteno: 631x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Valentýn a seznamka

Viděla jsem reklamu. Žena sedí v pozici lotosového květu, říká si mantra oóóóm a před sebou má počítač. Rozsvítí se zpráva, ona odepíše. Střih.Dva krásní lidé jdou spolu na večeři, rozumí si a tělo na tělo odcházejí. Vzpomněla jsem si na jeden zážitek ze seznamkou.

11.2.2015 v 9:01 | Karma: 12,29 | Přečteno: 856x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:23

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:20

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

TOP 09 padají preference, Langšádlová si vytáhla Černého Petra, říká politolog

25. dubna 2024  12:16

Ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě. Rozhodla se podat demisi....

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3054x
autorka knížky" Najít světlo ve tmě" 

http://www.najitsvetlovetme.cz

https://www.facebook.com/Barciknizka