3 dětské příběhy, znáte je ?

První příběh, mám kamarádku Marcelu. Marcela píše blogy a věnuje se pěstounské péči.  Dneska jsem za ní přijela a měla jsem půl dne na krajíčku. Má na starost dvě holčiny. Věk 8 a 9 let. Už je má podruhé.

Jednou je učila jíst příborem a lžící, učila je mluvit a vyslovovat věty. Vaří a 5x denně jim dává jídlo, holky totiž mají ten největší strach. Strach, že budou mít HLAD.

Ano jsem v Čechách.

Marcela je dala dohromady, do kupy, holky se vrátili k mamince. A jak říká Marcela, máma za to nemůže. Máma je nemocná. Psychicky nemocná.

Holky byly u mámy, jednou přijela policie, mámu odvezly do psychiatrické kliniky a děti do dětského domova. V bytě nebylo jídlo. Nebylo, protože se máma rozhodla, že skoncuje se životem a proto není potřeba. Že tam byly holky ? Ano byly, jenže únosnost stavu, kdy máma se nedokázala vypořádat s realitou dopadla tak jak dopadla.

Marcela se dozvěděla, že jsou holky zpět, předala malého klučinu do trvalé péče a pro holky si zase jela.  Má je už 2 a půl měsíce doma. Holky se nebojí, dostanou najíst a teta Marcela už si napravila reputaci. Protože holky měly  otázku : slíbila si, že to bude dobrý.  Trvalo to měsíc, než se zase daly dohromady.

Dneska jsme cvičily motoriku, vyprávěly příběhy. Moje 4 letá Eliška je na tom líp. Ona to umí, holky se to musí učit. Velký obdiv a klobouk dolů, hrála jsem dětské divadlo, malovala si a princezna ke mně přišla a dala mi pusu a mazlila se.

A já mám půl dne na kahánku, Eliška si hraje s holkama, vypráví a já se bojím jakkoli dotknout tématu máma.

Druhý příběh. Jsem v jedné komunitě na FB a v týdnu přišla výzva, že je potřeba sehnat pleny, oblečení pro 3 děti, jelikož jim dochází příjem. Jdu vybrakovat barák a věci přivezu. Protože je důležité, aby mámy neplakaly nad tím, že už nemají. Ne pro sebe, ženská je schopná se uskromnit, ale pokud vidíte dítě a nemáte, tak pláčete nad ním, ne nad sebou.

Třetí příběh, v jednom městečku se těšili na příchod dět´átka. Čas těšení se, plnění svých snů. Maminka zemřela při porodu. Tatínek si přinesl děťátko a odešel z práce, protože musel na mateřskou. Je těžké přijít o ženu. Je těžké změnit ze dne všechno a nesmět spadnou na dno, protože máte doma děti, které potřebují tátu, protože máma není. Jste chlap a přišel jste o všechno, o ženu o práci a je Vám smutno. Občas nemůžete, pořád nemůžete a přemýšlíte , kdy to skončí.

Nedokážu odpovědět, když mi zemřela dcera, trvalo mi přes rok než jsem se viděla v zrcadle, stála tam Simona, kterou jsem neznala.

Pro tatínka se založila sbírka, pokud chcete přispějte a napište mi do mailu barci.knizka@gmail.com pošlu Vám číslo účtu.

Proč to píšu ? Protože jsou dny kdy ostatní potřebují pomoci. Změnit zákony o pečovatelském zákoně. Najít cestu pro rodinu, která nemá peníze a hlavně vážit si všedních dní, vážit si těch druhých a říct prosím a děkuji.

Díky, že jste si to přečetli.

 

Simona    

 

Autor: Simona Vlková | sobota 15.11.2014 17:52 | karma článku: 21,26 | přečteno: 1029x
  • Další články autora

Simona Vlková

Příběh čepice

5.10.2015 v 21:09 | Karma: 11,18

Simona Vlková

Dřevěná koza a štíří rej

1.3.2015 v 15:39 | Karma: 10,52

Simona Vlková

Valentýn a seznamka

11.2.2015 v 9:01 | Karma: 12,29

Simona Vlková

Příběhy se přitahují

7.1.2015 v 9:20 | Karma: 10,51

Simona Vlková

Putování za světlem

5.1.2015 v 10:47 | Karma: 9,10

Simona Vlková

Konec roku a výklad karet

30.12.2014 v 18:59 | Karma: 11,05

Simona Vlková

Má to smysl

24.11.2014 v 18:43 | Karma: 11,86

Simona Vlková

Nikdy to nevzdávej !

19.11.2014 v 9:43 | Karma: 15,65

Simona Vlková

Je to tam !!! 3, 2, 1 Crowdfunding

24.10.2014 v 16:02 | Karma: 12,12

Simona Vlková

Obyčejný příběh

30.9.2014 v 11:36 | Karma: 10,07

Simona Vlková

píší o nás noviny

25.9.2014 v 14:43 | Karma: 14,21
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3054x
autorka knížky" Najít světlo ve tmě" 

http://www.najitsvetlovetme.cz

https://www.facebook.com/Barciknizka