Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Facebook a ukradení identity

ukradená identita byla moje. Moje jméno, moje fotografie a snaha o můj rukopis, snaha napodobit můj život

V sobotu si popíjím vínko s kamarádkou a ona mi řekne : " ty sis mě vymazala z přátel a potom přidala ? a proč sis na svůj druhý profil dala stejnou fotku ? "  Bylo už hodně pozdě a tak jsem si to nechala zopakovat znovu. A ještě jednou.

Viděla jsem svůj nový profil a pod ním člověka, který žádal mé přátelé o přátelství. Uvedený důvod ? Založila jsem tento profil, abych pořádané akce pro Barunku mohla zvěřejňovat a zvát hodně přátel, uf.

Nejhorší bylo, že jsem jako úvodní fotku viděla svou mladší dceru, která mi přeje hezké ráno. Začala jsem se ptát : Kdo jste ? Ráno : budu Vás žalovat za použití fotek bez autorských práv. V noci : deaktivujte  účet, pokud jste mi chtěli pomoc, tak tím jen ubližujete.

Co z toho plyne ? že jsem dnes všechny označené fotky se jmény mé dcery odstranila, aby nebyla vidět. Že jsem všude přenastavila soukromí, které jsem považovala jen pro přátelé.

Zjistíte, že můžete mít strach. Po úmrtí Barunky vznikl facebook : Bára si smrt zasloužila, trvalo mi to dlouho asi 3 dny , než se mi jej s pomocí přátel podařilo zrušit. Poslala jsem manžela na policii podat trestní oznámení na neznámého pachatele.

Facebook jsem používala jako úložiště fotek a událostí, mám velmi krátkou paměť, řekla bych, že na bodu 0. Jako moje babička, ta si taky pamatovala co bylo v dětství, ale co bylo k obědu už ne.

Budu jej používat dál, budu mít pořád své přátelé. V dnešní době, kdy nemáme čas se usměju nad fotkama dětí, nad fotkou upečené buchty, zapadajícího slunce, nebo vtipné hlášky kdo se kdy kde probudil a proč nemá pásek na sobě :-) ale budu si dávat velký pozor na to, jestli můj obsah uvidí i cizí lidé. Neuvidí.

Podobnou historku mám i s instagramem. Dala jsem fotky dvou osob, které se mají rády na instagram a po 2 měsících jsem dostala vynadáno, že to není etické ( slušně řečeno ). Ptala jsem se jak je možné, že fotky někdo viděl. Instagram. Neměla jsem jej zablokovaný a cizí osoba listovala mým soukromím. Už jsem jej zablokovala.

Ještě jedna věc mi uniká, co dělají lidé, kteří loví v instagramech, ukládají si cizí fotky a zakládají profily ? To mají tolik času ? Nebo, se tím baví ? Nechápu to a nechci to pochopit.

Co z toho plyne ? Mám své soukromí a chci mít své soukromí a nestojím o to, aby byl někdo mnou z jakéhokoli popudu. Fotky semnou a s mou holčičkou uvidí jen přátelé. Pokud se objeví bez mého souhlasu kdekoli jinde, tak po tom člověku tvrdě půjdu. To je můj svět a nezvaní na něj nemají právo.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Simona Vlková | pondělí 11.11.2013 19:07 | karma článku: 12,93 | přečteno: 2581x
  • Další články autora

Simona Vlková

Napsala jsem blog: „ Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír“

Ve čtvrtek jsem seděla s lidmi, kteří odvezli pomoc do Bapska.Dobrovolníci co semnou seděli a byli v šoku. Postraumatický šok, kdy realita se vám zdá divná, jiná?

12.10.2015 v 13:57 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1250x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Dobrovolníci nominovaní na Nobelovu cenu za mír

Ve čtvrtek jsme se sešli s lidmi, kteří byli o víkendu v Bapské v Chorvatsku. Mladí, kteří naložili dodávku a o víkendu pomáhali uprchlíkům.Sbírka, která se uspořádala za jediný den. Vybralo se 26 banánových krabic s oblečením,

11.10.2015 v 22:09 | Karma: 12,94 | Přečteno: 999x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Příběh čepice

Přichází studenti, stojí ve dveřích. Dvě holky a jeden kluk. Mají v ruce tašky plné oblečení. Koukáme na sebe, já poděkuju. Oni odchází, ani se mě nestačili na nic zeptat. Poděkuju. Myslíte, že je najdu ?

5.10.2015 v 21:09 | Karma: 11,18 | Přečteno: 629x | Diskuse| Ostatní

Simona Vlková

Najít světlo ve tmě, příběhy se přitahují

Víte jak poznáte velkou holku? Dělá věci, které sama od sebe nečeká. 18.6. 2013 jsem vydala blog " Moje dcera Barunka zemřela na maturitním plese"

16.6.2015 v 15:19 | Karma: 16,35 | Přečteno: 796x | Diskuse| Společnost

Simona Vlková

Dřevěná koza a štíří rej

Dřevěná koza má být optimistická, klidná. Proti letícímu koni, který zbořil a rozdupal kopyty všechno co bylo nestabilní.

1.3.2015 v 15:39 | Karma: 10,52 | Přečteno: 631x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

U Charkova jde vše podle plánu, město zatím dobýt nechceme, tvrdí Putin

17. května 2024  13:10,  aktualizováno  14:10

Ruské síly podle prezidenta Vladimira Putina v Charkovské oblasti postupují podle plánu. S dobytím...

Fico je při vědomí, odebrali mu odumřelou tkáň. Čeká ho další operace

17. května 2024  13:43,  aktualizováno  14:03

Slovenský premiér Robert Fico je při vědomí, v závažném, ale stabilizovaném stavu, řekla šéfka...

Nova i Prima zahajují předvolební vysílání, nabídnou debaty i rozhovory s lídry

17. května 2024

Televize Nova a Prima přešly do volebního režimu. Nova startuje v pátek odpoledne na TN Live první...

Piráti plánují boj s dezinformacemi. Putin má zájem ovlivnit eurovolby, míní

17. května 2024  13:31,  aktualizováno  13:50

Dezinformace jsou podle vládních Pirátů jednou z pěti největších hrozeb pro nadcházející...

  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3054x
autorka knížky" Najít světlo ve tmě" 

http://www.najitsvetlovetme.cz

https://www.facebook.com/Barciknizka